Patchlab Festival presents 3D Kraków
25.10.2018 | 18:00 | wstęp wolny
Hevre +1 | Meiselsa 18
Spotkanie krakowskiej społeczności branż szeroko powiązanych z grafiką 3D.
W planie 3 prelekcje i networking:
Włóczęga w cyfrowej przestrzeni | Jacek Złoczowski
Podczas spotkania opowiem o pracach, w których manipulacja cyfrowym zapisem przestrzeni fizycznej, trójwymiarowa rekonstrukcja (lub dekonstrukcja) i sama wędrówka są próbą artystycznego komentowania i interpretowania rzeczywistości. W prezentowanych pracach łączę wykorzystanie technik morphingu, skanowania 3D, aplikacji Google Street View, streamingu na żywo i automatów wędrujących w przestrzeni wirtualnej. Podczas wystąpienia zaprezentuję następujące prace:
Memorymorph
Praca stworzona w oparciu o technikę morphingu 3D i aplikację Google Street View, zrealizowana podczas wystawy Tabceba, w galerii Bielskiej BWA w 2016 roku. Praca stworzona wspólnie z Małgorzatą Łuczyną i Grzegorzem Łuczyną.
Sisyphus Spectator
Aplikacja komputerowa, w której algorytm przy pomocy awatara dryfował po wirtualnym zboczu góry, szukając „spełnienia” i zakończenia w dotarciu na szczyt. Działanie aplikacji połączone było z działaniem performatywnym i streamingiem na żywo na kanale YouTube oraz w przestrzeni wystawy.
Demoscena: cyfrowy odjazd | Jakub Argasiński
Pomimo, że Demoscena od ponad 30 lat łączy dwa światy: inżynierii oprogramowania i sztuk pięknych, to zarówno w kręgu programistów jak i twórców bądź entuzjastów sztuki, pozostaje fenomenem praktycznie nieznanym. Ruch ów, wywodzący się ze środowiska crackerów (osób usuwających zabezpieczenia antypirackie), porzucił swoje nielegalne korzenie, by w latach ’90 stać się obiektem podziwu szczęśliwych posiadaczy pierwszych 8- i 16-bitowych komputerów osobistych. Przyciągając swoją barwną estetyką, hermetycznością, duchem rywalizacji i swoistą cyfrową anarchią, Demoscena stanowiła pewnego rodzaju katalizator twórczych talentów, wydając na świat cenionych dziś kompozytorów i producentów muzycznych, grafików komputerowych — czy wręcz całe studia gier. W ramach prezentacji „Demoscena: cyfrowy odjazd” przyjrzymy się bliżej narodzinom tego zjawiska i jego rozkwitowi, począwszy od lat osiemdziesiątych aż po współczesność.
Gnarly computation czyli alternatywny świat sztuki obliczeniowej | Jan Argasiński
Dobra sztuka komputerowa – czy to demoscena czy A.I. art albo różnego rodzaju generatywizmy -charakteryzuje się pewnym pierwiastkiem organicznej dziwności. Ta dziwność może być konceptualizowana na różne sposoby. Jedną z możlwiości jest ujęcie jej w kategorię gnarly computation. W swoim wysąpieniu chciałem opowiedzieć zarówno o „ganrlu” jak i pokazać pewną ilość inspirujących przykładów.